Náležitosti žiadosti o pozastavenie účinnosti pracovnoprávneho úkonu na základe § 12 zákona o ochrane oznamovateľov

    Ak sa oznamovateľ domnieva, že v súvislosti s oznámením bol voči nemu urobený pracovnoprávny úkon, s ktorým nesúhlasí, môže požiadať úrad do 15 dní odo dňa, keď sa dozvedel o pracovnoprávnom úkone, o pozastavenie účinnosti tohto pracovnoprávneho úkonu.

    Túto žiadosť podáva zamestnanec-oznamovateľ.

    Žiadosť zamestnanca-oznamovateľa o pozastavenie pracovnoprávneho úkonu má obsahovať:

    • meno, priezvisko, dátum narodenia a pobyt oznamovateľa,
    • označenie zamestnávateľa oznamovateľa,
    • označenie pracovnoprávneho úkonu, ktorý žiada oznamovateľ pozastaviť (napríklad výpoveď),
    • dátum, kedy sa oznamovateľ o pracovnoprávnom úkone dozvedel (napríklad dátum doručenia výpovede),
    • dátum, kedy oznamovateľ urobil oznámenie,
    • označenie orgánu, na ktorom oznamovateľ urobil oznámenie,
    • zdôvodnenie, prečo sa oznamovateľ domnieva, že sa jedná o odvetu za urobenie oznámenia,
    • prílohy (pracovná zmluva, výpoveď, kópia oznámenia o protispoločenskej činnosti).

    Ako podať žiadosť:

    • poštou v listinnej podobe na adresu úradu, podpísané vlastnoručným podpisom žiadateľa,
    • ústne do zápisnice úradu v podateľni (v čase úradných hodín),
    • elektronicky, s kvalifikovaným elektronickým podpisom žiadateľa, teda prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk.